اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فارس من| طرح سوال نماینده مجلس از وزیر راه درباره «عدم کنترل قیمت مسکن»

نماینده مردم قزوین در مجلس با طرح سوالی از وزیر راه،‌ تصریح کرد: چرا وزارت راه و شهرسازی نسبت به تحولات غیرمنطقی بازار مسکن منفعل بوده و هیچ برنامه‌ای برای کنترل قیمت‌ها در بازار وجود ندارد.

فارس من| طرح سوال نماینده مجلس از وزیر راه درباره «عدم کنترل قیمت مسکن»

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس از طرح سوالی از محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به علت تحولات غیرمنطقی بازار مسکن و انفعال این وزارتخانه در این بین و همچنین برنامه نداشتن وزیر برای کنترل قیمت‌های بازار مسکن خبر داد.

پیش‌تر از این مردم با تشکیل کمپینی در سامانه «فارس من» نسبت به عدم نظارت بر قیمت زمین و مسکن انتقاد کرده و خواستاری پیگیری این خبرگزاری در این خصوص شدند.

*به گزارش فارس، متن کامل سوال این نماینده مجلس از وزیر راه و شهرسازی به شرح زیر است:

هیأت رئیسه محترم

خواهشمند است در اجرای ماده (207) آیین‌نامه داخلی، سؤال اینجانب/ اینجانبان از جناب آقای محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی برای بررسی به کمیسیون تخصصی ذیربط ارجاع شود.

خلاصه سؤال:

چرا وزارت راه و شهرسازی نسبت به تحولات غیرمنطقی بازار مسکن منفعل می‌باشد و هیچ برنامه‌ای برای کنترل قیمت‌ها در بازار وجود ندارد.

شرح سؤال:

با توجه به نزدیک شدن فصل نقل و انتقال مستأجرین بازار اجاره مسکن هم داغ می‌شود. هر سال اکثر آنهایی که اجاره‌نشین هستند قصد می‌کنند چند متری به خانه اجاره‌ای خود اضافه و به خانه بزرگتر در منطقه بهتر نقل‌مکان کنند اما امسال قضیه کاملاً برعکس است و کوچک شدن واحدهای اجاره‌ای و از دست دادن فضای اختصاصی، کوچ مستأجرین به حاشیه شهرها و شکل‌گیری مجدد حلبی‌آبادها آسیب‌های اجتماعی جدی را به دنبال دارد و متأسفانه این نابسامانی در خرید و فروش مسکن نیز وجود دارد.

وجود آپارتمان‌های با قیمت متری ۱۱۰ میلیون تومان و با قیمت‌های نجومی برای آپارتمان‌های ۳۰ سال ساخت و یا آپارتمان‌های بدون استحکام و ساخته شده در مناطق پرریسک چه توجیهی دارد؟ لذا لازم است جنابعالی در خصوص این بازار آشفته پاسخگو باشید. ۱- برنامه‌ها و سیاست‌ها و اقدامات زیربنایی اصولی و اساسی حضرتعالی برای کاهش انگیزه‌های سودآوری دلالانه و مدیریت تورم بازار مسکن چه بوده است؟ ۲- نقش وزارتخانه در شرایط کنونی به چه میزان است و راهکارها به چه صورت می‌باشد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول